Canadian Money Forum banner

Scotia iTrade problemen?

372 views 11 replies 5 participants last post by  MrBlackhill  
#1 · (Edited)
Word ik gek of heeft iemand ooit problemen gehad met Scotia iTrade?

Ik ben er 100% zeker van dat ik afgelopen maandag een verkooporder voor DYN6004 heb geplaatst op Scotia iTrade en bevestigd heb dat ik een order-ID had en opnieuw bevestigd in de lijst met openstaande orders, en toen heb ik dinsdag en nu woensdag naar mijn account gekeken en verwachtte het geld op mijn account te zien, maar niets.

Dus ik ging op zoek naar orders en nu lijkt het erop dat er absoluut geen spoor van die order is...

Dus nu heb ik dezelfde order opnieuw geplaatst en deze keer een screenshot gemaakt om er zeker van te zijn dat ik bewijs had (omdat ik de order-ID de eerste keer niet heb genoteerd, omdat ik niet verwacht dat orders uit het niets verdwijnen, want dat is me nog nooit overkomen op Questrade [maar ik heb nog nooit met dit soort product gehandeld]).

Ik bedoel... Ik heb wat heel weinig contant geld op Scotia iTrade op DYN6004 en denk dat het heel snel toegankelijk is omdat ik kan verkopen en mijn geld de volgende dag op mijn bankrekening kan krijgen, maar nu blijkt dat orders om een ​​vreemde reden kunnen verdwijnen.

Ik zal proberen morgen contact op te nemen met de klantenservice om te zien of ze aan hun kant een spoor hebben. Hier niet erg blij mee.

#2 ·
Ik ben er 100% zeker van dat ik afgelopen maandag een verkooporder voor DYN6004 heb geplaatst op Scotia iTrade en bevestigd heb dat ik een order-ID had en opnieuw bevestigd in de lijst met openstaande orders, en toen heb ik dinsdag en nu woensdag in mijn account gekeken in de verwachting het geld op mijn account te zien, maar niets.
De enige dingen die ik kan bedenken (afgezien van een fout van hun kant) zijn
  • Maandag was een feestdag, maar maakt dat iets uit voor DYN6004-orders?
  • Is de order aan het einde van de dag geplaatst? Volgens mij was er een sluitingstijd (14:00 uur ET?), maar die is misschien verdwenen.

#3 ·
Goed punt over de vakantie. Ik vraag me af of de bestelling daardoor is geannuleerd of afgewezen.

iTrade is een beetje vreemd met deze beleggingsfondsorders (inclusief ISAs), ze worden niet precies de volgende dag uitgevoerd zoals je zou verwachten. Ik herinner me dat het 2 dagen duurt voordat het geld verschijnt als je een ISA verkoopt.

Het spijt me te moeten zeggen dat ik me de exacte timing niet kan herinneren.

Ik denk dat er een cut-off tijd is van 15:00 uur (oostelijke tijd) voor beleggingsfondsorders, inclusief ISA. Als je de order na de cut-off plaatst, wordt deze beschouwd als de order van de volgende dag.

#4 · (Edited)
Oh wacht even, het is een beetje van dit alles. Inderdaad, maandag was een feestdag voor heel Canada behalve Quebec, daar was ik van op de hoogte. Dus dinsdag is de dag dat de bestelling officieel is geplaatst. En vanaf woensdagavond (gisteren, toen ik deze thread schreef) was de bestelling nog niet afgehandeld. Maar ik denk dat ik niet gewend ben aan Scotia iTrade omdat er niets stond onder "orders". En ik zie ook niets onder "trade confirmations". En nu vanochtend zie ik het geld op de rekening. Nog steeds niets onder "orders" (noch "trade confirmations") maar ik heb net deze andere plek gevonden genaamd "transactions" waar de transactie wordt weergegeven. Ik denk dat het een kwestie is van mijn eigen begrip van hoe het Scotia iTrade platform werkt in tegenstelling tot Questrade. Met Questrade is de plek waar je moet zijn "orders" waar je altijd alle live orders, in behandeling en uitgevoerd, zult zien. Terwijl je in de sectie "transactions" het pas de volgende dag ziet nadat een order is uitgevoerd. Bij Scotia iTrade is het, denk ik, vreemd genoeg het tegenovergestelde? Dus ik denk dat mijn transactie van dinsdag (die eerst als "in behandeling" verscheen totdat deze gisteren verdween, denk ik), ik denk dat deze morgen of snel in "trade confirmations" zal verschijnen? Hoe dan ook, dat heeft me in verwarring gebracht.

#6 ·
Ik koop en verkoop DYN6004 maandelijks in Scotia iTrade via de website (nooit via een app) en heb nog nooit problemen gehad. Ik verwacht ook nooit dat contant geld in online saldi verschijnt tot de volgende ochtend na de afwikkelingsdag. De backoffice-transacties worden waarschijnlijk in batchvorm uitgevoerd, ergens na middernacht Eastern. Ik herinner me een paar gevallen waarin ik rond 23.00 uur Pacific inlogde en de saldi zag worden bijgewerkt, maar het is voor mij niet van belang.

#7 ·
(niet via een app)
Eigenlijk kunnen we het sowieso niet! Het is alleen om te handelen op de aandelenmarkt, voor zover ik weet.

Dinsdag, verkooporder werd (effectief) geplaatst
Woensdag, afwikkeling
Donderdagochtend, contant geld verschijnt

Interessant dat het T+1 is, maar hun systeem toont het contante geld pas op donderdag
Ja, maar wat me van mijn stuk bracht, is dat ik op woensdag geen spoor had van de order die ik had geplaatst!

Misschien stond het in de transacties (de volgende keer zal ik daar kijken).

Ik vind het niet erg dat het hele proces 3 dagen duurt (ook al dacht ik dat 2 dagen genoeg waren), maar ik was in de war over waar ik mijn order kon volgen, en ik ben er nog steeds niet zeker van. De volgende keer neem ik de tijd om het trackingproces beter te begrijpen.

#9 ·
Eigenlijk kunnen we het sowieso niet! Het is alleen om te handelen op de beurs, voor zover ik weet.
Eerlijk genoeg. Ik heb nog nooit een handelsapp geĂŻnstalleerd. Het laatste wat ik wil doen, is handelen via een telefoon-app. Alleen de Scotia banking-app.

Ja, maar wat me van de wijs bracht, is dat ik op woensdag geen spoor had van de bestelling die ik had geplaatst!

Misschien stond het in de transacties (de volgende keer zal ik daar kijken).

Het maakt me niet uit dat het hele proces 3 dagen duurt (hoewel ik dacht dat 2 dagen genoeg waren), maar ik was in de war over waar ik mijn bestelling kon volgen, en ik ben er nog steeds niet zeker van. De volgende keer neem ik de tijd om het trackingproces beter te begrijpen.
Ik kan hier echt geen commentaar op geven. Ik kijk nooit of een bestelling is geplaatst/geregistreerd, zoals in 'Orders bekijken'. Het heeft geen waarde voor mij. Waar ik uiteindelijk naar kijk, is de transactie, zodat ik deze in Quicken kan registreren, bijvoorbeeld aan het einde van elke week.